memory :'

//assalamualaikum\\ korng mesti igt aku nak post cerita pasal hari ibu kan atau mother's day kan . kan ?
aku bukan nak cerita pasal mother's day sbb aku baru dpt tahu yg sambut mother's day tu haram .
lagi pun niat aku hari ni nak kongsi cerita mengenai kasih seorng ibu yg aku panggil mak .
aku sayang sangt kat mak aku . aku rindu dia .aku rindu masakan dia . aku rindu segala2 nya dgn dia . tapi aku hnya mampu berkata . tiada lagi senyumaan yg terukir di bibir dia . tiada lagi gelak ketawa bersama dia . tiada lagi cerita yg ingin aku kongsikan bersamanye . tiada lagi drama bersama dia . tiada lagi bunyi mesin jahit . tiada lagi ciuman istimewa daripadanya . tiada lagi ! bagi kawan aku yg selalu tgk aku ceria kat sekolah , mesti korng pelik asal aku suka sgt buat lawak kan ? korng nak tau ape sbb nye . aku tak nak korng tgk aku sedih setiap hari . aku tak nak korng risau kat aku . aku ok , lagi pon aku dah besar boleh jaga diri . thanks sbb korng amik berat and bagi semngat kat aku . aku hargai apa yg korng buat . kpd member aku jannah "thanks weh sbb ko amik berat pasal aku rehat sorng2 hari tu " . aku sedih bila adik aku tnya " mana mak " . tpi korng nak tau tak adik aku ada ayat hazimat kalau dia tgk astro oasis . ayat dia macam ni " semat di jiwa " , dia tuju kan kat mak aku . aku pun tak tau mane dia dpt ayat tu . sekarng aku hnya berpegang kepada amanah yg mak aku nak aku buat . kemas rumah dan belajar menjahit . insyallah aku akan tunaikan amanah tu . aku tahu allah sayang kat mak aku . aku tahu ada hikmah dia sebalik pemergiannya . aku tahu semua tu . kat rumah akulah penyeri rumah tu . kalau tak de aku berseri gak rumah tu cuma kalau ada aku berseri die lain mcm sikit . aku ni gila2 sikit tpi pandai . ok lah . last dari aku "korng hargailah jasa ibu ayah korng " mungkin sekarang mereka bersama korng . menta ampun dgn meraka . minak mereka halal kan makan dan minum korng . oklah tu sahaja . aku akhiri dgn serangkap pantun :

kalau ada jarum yang patah ,
jangan di simpan didlm peti ,
kalau ada kata yg salah ,
jangan di simpan di dlm hati .

*menyusun sepuluh jari memohon kemaafan kalau ada perkaatan yg menyinggung persaan*
 
CAPTAINYAYAH DOT BLOGSPAM DOT COM DOT